Két dolog volt ezekben a napokban a lapokban, ami vissza - visszatért, az egyik a rémhírterjesztők elleni törvény, a másik pedig a kormányzói jogkör módosítása.

A rémhírterjesztőset én spec nagyon nem értem, de arra tudok csak gondolni, hogy a fennálló hatalom akkor se (és semmikor se szerette) az ellenvéleményt, és erre a tv re való hivatkozással jól el lehetett kapni a grabancokat. Itt teszem hozzá, hogy a királyság intézményét már akkor se értette mindenki:

 

A másik ügy pedig volt a kormányzói jogkör kiterjesztése. Ugye azt tudjuk, hogy megszűnt a királyság IV Károly lemondásával (vagyis dehogy, király nélküli királyság volt, halál komoly), voltak királypártiak (legitimisták) és voltak olyanok akik azt mondták, hogy Habsburg ház joga megszűnt a királyjelölésre, a jog a nemzeté, gondolom ők voltak a nem királypártiak. Na és a két tábor közötti kompromisszum lett a kormányzó mint intézmény, ami egy közársasági elnöknek felelt meg. Na és ezt toldozgatták, mert Horthynak kevés volt a jogkör, naná, és többet akart. Ezen módosítás pedig azért volt, mert a kormányzó utódlása már nagyon ért, és ugye Horthy azt akarta akit ő akar, a Nemzetgyűlés meg mást. Egyébként nem én vagyok ilyen okos, innen vettem, csak cashból értem el, de mindegy is. 

 

 

Szerző: mangorlo  2009.06.11. 22:04 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://regiujsag.blog.hu/api/trackback/id/tr501179907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása